Yazarlık veriminin yanı sıra gazeteci kimliğiyle de tanınan Mine Söğüt, günümüz dünyasında edebiyat ve medya gibi iki apayrı disiplin arasında tanık olduğu endişeleri dillendiriyor, gelecek umudu kurabilmemiz için geçmişten gelen kabullenişleri düşündürüyor. Beni 68 kuşağı büyüttü. Çocuğuna, kendi öğrendiği ve yeni keşfettiği şeylerin dışında farklı bir eğitim vermeye çalışan bir anne babanın çocuğuydum. Daha okuma yazma öğrenmeden önce, Nâzım Hikmet şiirlerini devamı için…
Kırmızı Kedi, Arasta ve Emek Kitap’ın sahibi Haluk Hepkon; D&R Genel Müdür Yardımcısı Cem Özyiğit ve Türkiye Yayıncılar Birliği Başkanı Kenan Kocatürk, Günışığı Kitaplığı Genel Müdür Yardımcısı Banu Ünal’ın sorularını cevaplıyor. Sektörün önemli isimleri, vadelerden iadelere, iskontolardan fiyatlandırmaya kadar kitap piyasamızı etkileyen önemli konuları tartışıyor. Banu Ünal: 2017’de ülkemizde 60.335 adet başlıkta, 408 milyona yakın bandrollü kitap üretildi. Perakende değeri olarak devamı için…
Can Yayınları Genel Yayın Yönetmeni, yazar Cem Akaş; çağdaş edebiyatımızın her yaşa seslenebilen yazarlarından Müge İplikçi ve şair, eleştirmen Ömer Erdem, edebiyat yayıncılığımızın önemli türlerinin güncel durumunu ele alıyor. Müge İplikçi: Hamlet’ten bir cümleyle başlamak istiyorum: “Kim dayanabilir zamanın kırbacına!” Yayıncılığa ve edebiyata emek verenler olarak, oldukça zor bir dönemden geçiyoruz. Yayınevleri yayın programlarını hazırlarken pek çok etkeni göz önünde devamı için…
Edebiyat yayıncılığına ve dergiciliğine 40 yıldır emek veren, saygın şiir ödüllerinin sahibi, şair Turgay Fişekçi, genç kuşakların yolunu aydınlatan birikimiyle geçmişten bugüne “yayıncı olmanın” görkemini ve duygusal kazanımlarını anlatıyor. Yayıncılık dünyasına adım attığımda, bugünkünden çok farklı bir ortam vardı. Kitaplar ve kâğıtlar at arabasıyla taşınırdı. Kurşun harflerle dizilirdi kitaplar. Bunların hepsi yok oldu ve yayıncılık çok daha kolay bir iş haline geldi. devamı için…
Öyküleri, romanları ve çevirileriyle çağdaş edebiyatımızın köşe taşlarından biri olan Pınar Kür, yazarlık yolculuğunun ilk durağı olan 1970’li yılların edebiyat ve yayıncılık ortamını, 12 Mart atmosferinde yazdığı ilk romanının yayımlanma sürecini anlatıyor. Attilâ’nın (İlhan) deyişiyle, birbirine, “Ben sana mecburum!” diyebilmesi gereken bir alana emek veriyoruz. Yayıncılık ve yazarlık, birbirine kesinkes mecbur, birbirini karşılama ve destekleme sorumluluğu olan iki meslektir. Doktor devamı için…
Türkiye’de her kesimden insanın ekonomik hortumun içine sürüklendiği zor bir dönemde, kitaba ve yayıncılığa emek verenlerin sektörel buluşması olan Zeynep Cemali Edebiyat Günü’nü geride bıraktık. Kitap fiyatlarının her gün daha çok tartışıldığı, kitabın acil ve temel ihtiyaç değil de lüks olarak görüldüğü, türlü engellemeye maruz bırakıldığı bir ülkede her endişe, her soru daha anlamlı artık. Biliyoruz ki Türkiye’de yayıncılık ezelden devamı için…
Keçi’nin 10. sayısı, edebiyat ve yayıncılık dünyasının önemli isimlerini bir araya getiriyor, arşiv niteliğinde güncel bir içerik armağan ediyor. Pınar Kür, Turgay Fişekçi, Mine Söğüt, Cem Akaş, Müge İplikçi, Ömer Erdem, Kenan Kocatürk, Müge Gürsoy Sökmen, Haluk Hepkon, Metin Celâl, Müren Beykan ve Şafak Pala gibi isimler, yayıncılığın güncel konularını tartıştıkları yazılarıyla KIŞ 2018 sayısında! Çağdaş edebiyatımızın sevilen yazarları, hayatın devamı için…
Çağdaş çocuk ve gençlik edebiyatımızın üretken isimlerinden, öyküleri ve yazı atölyeleriyle tanınan Füsun Çetinel, edebiyat metinleri üzerine yaratıcı okuma uygulamaları yapmanın önemini ve etkilerini irdeliyor. Edebiyat, bir çağrışımlar ve anmalar kaynağıdır. Bize yaşamımızın bir ânını anımsatır ya da içinde yaşadığımız dünyayı yansıtır. Bunun içindir ki, okumak oldukça yaratıcı bir etkinliktir. Klasiklerden Dostoyevski, Shakespeare, Stendhal ve diğer pek çok yazarın eserlerinin çözümlemesi okuyucudan okuyucuya göre devamı için…
7. sınıflarla gerçekleştirilen yaratıcı okuma uygulamasında, Osman Şahin’in Köprü Kitaplar koleksiyonu için yazdığı Katuna’da Dokuz Ay adlı romanındaki empati, cesaret, farklı kültürler ve coğrafyalar gibi temalar işleniyor. PINAR BAYSAL Yaratıcı okuma uygulamamızı, 7. sınıftaki yedi şubemizle, dokuz haftada gerçekleştirdik. Osman Şahin’in Katuna’da Dokuz Ay adlı romanını seçmemizin en önemli nedeni, öğrencilerimizin gerçek hayatla tanışmalarını, gerçeği gözlemlemelerini istememizdi. Sadece İstanbul’u değil, ülkelerinde belki de devamı için…
5, 6 ve 7. sınıflarla okul çapında gerçekleştirilen yaratıcı okuma uygulamasında, Ömer Açık’ın Benim Babam Ömür Adam adlı romanındaki sorumluluk, deyimler, aile ve oyun gibi temalar işleniyor. ENGİN TUTLU Yazar Ömer Açık’ın Benim Babam Ömür Adam adlı romanını işlediğimiz yaratıcı okuma uygulamamıza 340 öğrenci katıldı. Uygulama süremiz dört haftaydı ve bunun iki haftasını okumaya ayırdık. Projeyi dört öğretmen birlikte yürüttük. Neden bu kitabı devamı için…