Çocuk edebiyatının iki deneyimli yazarı, bugüne dek gerçekleştirdikleri sayısız etkinliğin ışığında, okullarda yazar ve öğrenci buluşmalarına ilişkin görüş ve önerilerini paylaştılar. Mine Soysal: Son yıllarda daha çok okul, yazarları davet ediyor, öğrencileriyle buluşturmak istiyor. Çocuk ve gençlik edebiyatına, öğrenci buluşmalarıyla da emek vermiş yazarlar olarak, biriken, konuşulması gereken konular olduğunu düşünüyoruz. Bunları üç ana başlık altında toparlayabiliriz: Okul bir yazarı devamı için…
Edebiyatımızın çok sevilen, üretken yazarlarından Ahmet Ümit, edebiyatın ayna olma ve insan ruhunu tüm yönleriyle ele alma işlevlerine de inerek, edebiyatın ve yazarların dünyayı nasıl kurtarabileceğini anlattı. Dünyadaki iki büyük yazardan biri Dostoyevski, diğeri de Shakespeare bana göre. Çünkü, edebiyat söz konusu olduğu zaman subjektiflik başlar. Bir sanat eserini bilimsel olarak ele almaya çalışan eleştirmenler de subjektiftir. Bir eserin iyiliği, devamı için…
Bugün, insanlık tarihinin izlere, iz bırakacak cümlelere ihtiyacı var. Edebiyatta, sanatta, evde, sırada ve sokakta… Günışığı Kitaplığı, 20. yılında insanın resmiyete dökülmemiş tarihine bu anlamda bir edebiyat çentiği daha atmak için çalışmaya devam ediyor. Bunun için, 9. Eğitimde Edebiyat Semineri’nde, bir Mart sabahı, Türkiye’nin dört bir yanından gelen öğretmenler ve kütüphanecilerle bir aradaydık. Bu yola çıkarken düşlediğimiz gibi, bir okulu “edebiyat sarayına” çevirmek için oradaydık. Aslında devamı için…
Önceki sayılarda, dünyanın önde gelen kitap fuarlarından haber ve röportajlara yer veren Keçi, edebiyatın dünya yörüngesindeki yolculuğuna devam ediyor. Uluslararası Kitap Fuarları Türkiye Ulusal Organizasyon Komitesi Çocuk ve Gençlik Yayıncılığı Komisyonu Üyesi ve Günışığı Kitaplığı Genel Müdür Yardımcısı Hande Demirtaş’la dünyadaki kitap fuarlarını konuştuk. Söyleşi: Halil Türkden Yurtdışı fuarlara katılmak bir yayınevi için ne ifade ediyor? Farklı ülkelerden binlerce yayıncıyı devamı için…
FMV Işık Okulları Eğitim Danışmanı Dr. Betti Delevi, 8. Eğitimde Edebiyat Semineri’nin açılışında yaptığı konuşmada, bir eğitim yöneticisi olarak okullardaki eğitimde edebiyat uygulamalarına ilişkin gözlemlerini paylaştı. Birkaç yıl evvel bir öğretmenimiz, çocuklara hikâye okumam için beni sınıfına davet etti. Ben de bir heves kitap seçmeye koştum. Raflardan uygun bulduğum kitapları indirerek okumaya başladım, birçoğu aşağı yukarı şöyleydi: “Ali sabah uyandı, devamı için…
Eğitim yöneticisi, şair Cahit Ökmen öğrencilerin edebiyata heves duymasını sağlayan, ilgilerini edebiyata yönlendiren deneyimlerini aktarıyor ve öğrencileri nitelikli edebi eserlerle buluşturmanın önemini anlatıyor. Edebiyatın evreninde sözcükler tekin değildir, her şeyi değiştirebilirler. Edebiyatın dili özgürleştiricidir, çünkü yaşamı dönüştürür. O dile çarptığımızda, dünya artık eski dünya değildir; sözcükler alışılmış ve kanıksanmış varlık durumlarını yepyeni ilişki ağlarıyla bir araya getirmiş ve yeni anlam devamı için…
Çocuk ve gençlik edebiyatı yayıncısı olmanın en heyecanlı yanlarından biri, okurla tanışabilme, konuşabilme, kitaplarla ilgili geribildirimlerini aracısız olarak, doğrudan kendilerinden duyabilme şansına sahip olmaktır. Edebiyata emek veren yayıncının da, yazarın da, bu anlamda en önemli buluşma yeri, ülke çapında düzenlenen kitap fuarlarıdır. Keçi, bu fuarların en kalabalık ziyaretçisi olan okulların katılımlarına ilişkin gözlem ve önerilere dikkat çekiyor. Kitap fuarlarına çoğunlukla devamı için…
Çocuk ve gençlik edebiyatının sevilen yazarı Mavisel Yener, edebiyat yolculuğunu anlatırken, okumanın bireysel özgürleşme yolunda önkoşul olduğuna ve eğitimcinin önce kendini özgürleştirmesi gerektiğine dikkat çekti. Ülkemizde Ezilenlerin Pedagojisi adlı kitabıyla bilinen, ünlü Brezilyalı eğitimci, felsefeci Paulo Freire, “Okuma-yazma toplumsal ve kültürel özgürleşmenin önkoşuludur,” diyor. Eğitimde Edebiyat Seminerleri aracılığıyla, Freire’nin sözünü ettiği toplumsal ve kültürel özgürleşmeyi nasıl başaracağımıza birlikte kafa yoruyoruz. devamı için…
Zeynep Cemali Öykü Yarışması’nın 2012 yılında, yedinci sınıftayken yazdığı “hoşgörü” temalı öyküsüyle ikincilik ödülü alan ve edebiyat verimini yarışma sonrasında da sürdüren Bilge Arslan, artık onuncu sınıf öğrencisi. Keçi, genç öykücüyle, yarışmadan okuma deneyimine dek pek çok konuda söyleşti. Söyleşi: Halil Türkden Yarışmadan nasıl haberin oldu, takip ediyor muydun? Ortaokulum bu konuda çok iyiydi. Katılımımız için yarışma ve etkinlik duyuruları devamı için…
Anadolu’yu ve Anadolu insanını en iyi anlatan öykücülerimizden Necati Güngör, edebiyat serüveninde Yaşar Kemal’le ve İnce Memed’le tanışma hikâyesini anlatıyor. Pop müzik sanatçısı Bengü’nün babası Tuncer Kelleci çocukluk arkadaşım. Evlerimiz yan yana olduğu için bir arada, aynı evin çocukları gibi büyüdük. İkimiz de okuma tutkunu çocuklardık. Benim kitap okumamı annem desteklediği için babam pek karışmazdı. Arkadaşımın babasıysa, cami hocalarının etkisinde kalarak devamı için…