Editör Müren Beykan’ın, “dil gönüllüsü” usta yazar Feyza Hepçilingirler’le gerçekleştirdiği söyleşi, fantastik, bilimkurgu ve polisiye gibi türlerin, çocukların edebiyatla buluşmasındaki önemine ilişkin ipuçlarıyla dolu. Müren Beykan: Edebiyatın haylaz türleri diye adlandırabileceğimiz fantastik, bilimkurgu, polisiye, çizgi roman üzerine düşündüğümüzde, bu türler genel edebiyat evreninin neresinde duruyor? Feyza Hepçilingirler: Edebiyat denildiğinde polisiye belirmiyor insanların zihninde. Mizah öyküleri ve bilimkurgunun da edebiyatın içinde devamı için…
Edebiyatımızın usta kalemi Adnan Binyazar, okuma yazma kültürünün insanın dilsel ve düşünsel varlığını nasıl biçimlendirdiğine ilişkin deneyimlerini paylaşıyor. 1950 yılında Dicle Köy Enstitüsü’ne gittiğimde üç salon vardı. Birincisi okul kütüphanesi, ikincisi müzik odası, diğeri de resim salonuydu. Türkiye’de bugün uygarlığın bu üç simgesi geriletilmiştir. O zamanlar okul kütüphanesinde, Hasan Ali Yücel dönemindeki o muhteşem klasikler ve diğer kitaplar bulunuyordu. Bugün devamı için…
Yazdığı, sahnelediği ve çevirdiği sayısız oyunun yanı sıra denemeleri ve öyküleriyle de tanıdığımız usta tiyatrocu Ali Poyrazoğlu, sanatı ve edebiyatı yaşamdan uzaklaştıran eğitim anlayışını eleştiriyor. Edebiyatın ve sanatın okullarda ne kadar hor görüldüğü, hâlâ çocuğunu okula gönderirken, “Öğrensin, okusun, diploması ve işi olsun, zengin olsun,” gibi hedefleri şart koşan ebeveynler olduğu biliniyor. Bu hedeflerin bir hayal bile olamayacağını, sanatla ve devamı için…
Gazete yazıları ve kitaplarında toplumsal meseleleri büyük bir duyarlılıkla işleyen, içinde sistemin bir türlü öldüremediği bir çocuk taşıdığını söyleyen gazeteci, yazar Müge İplikçi değişim için, duvarları tümden yıkmak için çaba harcamak yerine edebiyat ve sanatla tuğlaları yerinden oynatabileceğimizin önemli olabileceğini düşündürüyor. Ünlü rock grubu Pink Floyd’un The Wall albümü, dünya müzik tarihinin en önemli başyapıtlarından biri kabul edilir. Albümdeki parçalardan, devamı için…
Çağdaş edebiyatımızın en önemli temsilcilerinden Selim İleri, okuma ve okurluk deneyimini; yazar, eser, okur ve hayat arasında oluşan dünyayı önemli edebiyat eserlerinden alıntılarla anlatıyor. Edebiyat nedir? Yeniden tanımlanmalı mıdır? Edebiyatı nasıl sevdim? Neden sevdim? Tüm bu sorular, iyi bir yazarın veya edebiyat okurunun kendisine ya da başkalarına sorabileceği sorular. Bazı insanların şansına hayat, okumayı sevmeleri için bir takım olanaklar tanıyor. devamı için…
Yazarlıkta 50 yılı geride bırakan, usta öykücü ve romancı Necati Tosuner, hayranlık uyandıran kalemiyle tutkunu olduğumuz okuma dünyasına değiniyor, Keçi’nin patikalarında yeni yollar açıyor. Hadi, biraz patikadan dolaşarak gelelim… Yazarken.. yazmaktayken.. yazınca.. yazmayı başarınca aldığımız –sevince de dönüşen- bir haz duygusu var. Yoksunluğu çekilen ve yerine konulunca bir doygunluk yaşatan… Hep de bir ürperti olarak kendisini gösteren, gözlerimizi kapayınca daha iyi devamı için…
Üç ay önce, bir Haziran günü çıktık yola… Edebiyatı dert edineceğimizi, zirvelere ve uçurumlara dikenli, sarp yollardan yürüyeceğimizi söyledik. Keçi’yi çıktığı ilk yolculukta yol boyunca karşılayan, selamlayan ve yoldaşlık edeceğini işaret eden edebiyat, sanat, medya, eğitim ve akademi dünyasının desteği çok değerli. Keçi projesini ilk tasarladığımız zaman, edebiyatımızın pek çok usta kalemine yer veren ÖZEL SAYI’nın neye benzeyeceğini az çok devamı için…
Sınıf öğretmeni Feyzullah Coşkun’un öğrencileriyle gerçekleştirdiği yaratıcı okuma uygulaması, İrem Uşar’ın Lataşiba adlı çocuk romanından yola çıkıyor. “Öğrencilerimle İki Kentin Arasında: Lataşiba” başlığıyla sunulan uygulama; resim, öykü ve drama gibi sanatsal çalışmalarla destekleniyor. Melih İsfendiyar İlkokulu sınıf öğretmeni Feyzullah Coşkun, 4. Sınıf öğrencileriyle gerçekleştirdiği yaratıcı okuma uygulaması sürecini, 7. Eğitimde Edebiyat Semineri’nde paylaştı. Yazar İrem Uşar’ın çocuk romanı Lataşiba (Günışığı Kitaplığı) devamı için…
Özel Şişli Terakki Ortaokulu Türkçe öğretmenleri Nergis Devrim ve Derya İlhan, 7. Eğitimde Edebiyat Semineri’nde sundukları yaratıcı okuma uygulamasında yazar Tolga Gümüşay’ın, gençlik romanı Hazırlıksız’tan (Günışığı Kitaplığı) yola çıktılar. 7. sınıflardan 210 öğrenciyle gerçekleştirdikleri uygulama sekiz ders saati sürdü. Kitabın seçilme nedenlerinden biri, öğrencilerin yaşlarına, yaşantılarına uygun bir eser olmasıydı. Sınav öncesi ve sonrası, akran ilişkileri, aile-çocuk iletişimi, sahip olduklarının devamı için…
Zeynep Cemali Öykü Yarışması proje başkanı ve Günışığı Kitaplığı Yayın Yönetmeni Müren Beykan, dört yıldır Zeynep Cemali’nin anısını yaşatmak için düzenlenen yarışmanın ayrıntılarını, çocuk ve gençlik edebiyatımızdaki izini paylaştı. “Öykünün gizine giden yol, ‘bakmak’tan ‘görmek’e geçmekle başlar. Günlük yaşamda birçok kez gördüğümüz, duyduğumuz halde önemsemediğimiz, belki de farkına varmadan geçip gittiğimiz küçük ayrıntılarla bir öyküde karşılaştığımızda hazine sandığının anahtarını bulmuş devamı için…