April Yayınları editörü Nazlı Berivan Ak, yayıncıların kitap fuarı hallerinin portresini çıkarıyor ve fuar arası yayıncılık yapan sektörün ihtiyaç duyduğu yeni yaklaşımları ve kurguları ele alıyor. Fuarcılık, 18. yüzyılda tam anlamıyla adı konulan ticaret kapitalizminin en önemli kurgularından biri. Tüccarların farklı şehirlerde sanatlarını sergileme ve satmaya girişmesiyle sanayi devriminin beraberinde getirdiği dinamizm, fuar ruhunu oluşturdu ve günümüze kadar gelen bir devamı için…
40 yılı aşkın süredir yayın dünyasına farklı alanlarda emek veren Türkiye Yayıncılar Birliği Başkanı Kenan Kocatürk, sektörün 2019 başlıklarını değerlendiriyor, 2020 yılında yayıncılığı bekleyen meselelere işaret ediyor. Son 5 yılda bağımsız yayıncılığımız önemli bir gelişme katetti. 2004 yılında çıkan telif hakları yasası, korsanı kamu suçu ilan ettiğinden bu yana sektör büyümeye başladı. Elbette sorunlarıyla birlikte büyüdü. Yayıncılık sektörümüz, yazarıyla, editörüyle, devamı için…
Ankara Artı Müzik Ada Kitabevi’nden Bülent Ateş, Tarsus Antik Sahaf Kitabevi’nden İsmail Kün ve Van’dan Bursa’ya, beş ilde mağazaları bulunan Kika Kitap Kafe’den Zeki Şevli, Günışığı Kitaplığı’ndan Banu Ünal’ın sorularını yanıtlıyor, kitap piyasasını belirleyen önemli noktaları yorumluyorlar. Banu Ünal: Yayımlanan, çevrilen, yazılan kitapların, Anadolu’daki okura ulaştırılmasında uzun yıllardır emek veren kitapçılar… Dünyada olduğu gibi ülkemizde de son yıllarda sayısı giderek devamı için…
Hem çocuklar hem de yetişkinler için yazdığı öykü kitapları ve romanlarıyla sevilen, çağdaş edebiyatımızın ödüllü yazarlarından Leyla Ruhan Okyay, mimarlıktan öykücülüğe uzanan yazın yolculuğunda, edebiyatın bıraktığı izleri ve düşünsel durakları anlatıyor. Edebiyatla haşır neşir olanlar genç kalır. Hele çocuk ve gençlik edebiyatına gönül verenler, daha da şanslı. Mesela ben, çocuk ve gençlik kitaplarını okurken de yazarken de, çocukluğumu yeniden yaşıyorum. devamı için…
Zeynep Cemali Öykü Yarışması Proje Başkanı Dr. Müren Beykan, yarışmanın 2019 yılı sonuçlarını değerlendiriyor, gençlerin yazdığı 550’ye yakın öyküdeki dikkat çekici ayrıntıları ve yalan temasını işleyiş biçimlerini anlatıyor. Öyküleriyle de, romanlarıyla da edebiyatımızda iz bırakan sevgili Zeynep Cemali’nin anısına düzenlediğimiz Zeynep Cemali Öykü Yarışması, aramızdan ayrılışının 10. yılında yazarımıza dokuzuncu kez sevgi selamı sunma olanağı verdi. Yarışmamızın en önemli özelliği, devamı için…
“Keçiyolu”nun sözlük karşılığı “patika”. Sözcüğün kullanımını örnekleyen cümle ise Ömer Seyfettin’den: “İnce uzun dallı badem ağaçlarının alaca gölgeleri sahile inen keçiyoluna düşüyordu.” Evet, Keçi keçiyolundan sahile iniyor, yaz aylarına “merhaba” diyor. İnce uzun dallı badem ağaçlarının, öykülerin, romanların, okurların, yaratıcıların, kitaba emek verenlerin, edebiyatsever her öğretmen ve kütüphanecinin, kısacası tüm kitapseverlerin gölgesi düşüyor keçiyoluna… Edebiyatın peşi sıra sahile, denize iniyoruz devamı için…
1980 sonrası Türk şiirinin en önemli isimlerinden olan Haydar Ergülen, edebiyat birikimi ve her döneme etki eden üretkenliğiyle, konuşma başlığından esinlenerek kaleme aldığı yeni şiiriyle eğitimcilere sesleniyor. Okulu Dizelerle Donatmak… İlk okulumuz sokaktı eskiden Evin kapısını açar, sokağa çıkardık. Şimdi okullarda, sokağın kapısını kapatıp sınıfın kapısını açıyoruz. Sokak doğal okulumuzdu; doğa okulu, tabiat okulu. Sokak güzellemesi yapmaya da gerek yoktu, devamı için…
Çağdaş edebiyatımızın her yaşa seslenebilen yazarlarından, Haldun Taner Öykü Ödülü sahibi Neslihan Önderoğlu, gençlerle sınırsız bir iletişim evreninin öyküler aracılığıyla nasıl kurulabileceğini anlatıyor. Eğitim, öğrendiğimiz ama zamanla unuttuğumuz şeylerin bizde kalan tortusudur. Bütün öğrenim hayatımız boyunca, yani ilkokuldan üniversiteye kadar bize öğretilen şeylerin ne kadarını hatırlıyoruz? Ne kadarını gerçek ve günlük hayatımızda kullandık? Fizik formüllerini, trigonometriyi, matematiği −ki hayatın temelini devamı için…
Eğitimde edebiyatın tartışıldığı söyleşide, Günışığı Kitaplığı Genel Yayın Yönetmeni, yazar Mine Soysal’ın sorularını, yazar Irmak Zileli, ilkokul velisi bir edebiyatçı kimliğiyle; öğrencileriyle gerçekleştirdikleri yaratıcı okuma çalışmalarıyla fark yaratan ortaokul Türkçe öğretmeni Nurlu Tutlu ve lise edebiyat öğretmeni Eser D. Özpalabıyıklar ise mesleki deneyimleriyle cevaplıyorlar. Mine Soysal: Bu geniş konuyu iki ana başlıkta inceleyeceğiz. Önce eğitimde edebiyatın belirleyici temel etkenlerini ana devamı için…
Öykü, roman, deneme, anı gibi birçok türdeki kitaplarıyla sevilen, “Türkçe gönüllüsü” üretken yazar, deneyimli eğitimci Feyza Hepçilingirler, öğretmen meslektaşlarını edebiyat okumaya ve okutmaya davet ederek selamlıyor. Doğrudur; edebiyat öğretmez. Biz Türkçe ve edebiyat öğretmenleri, edebiyatın, öğretici kitaplardan ayrı tutulması gerektiğini vurgulamak için hep söyleriz bunu. Elbette öyledir. Savaş ve Barış’ı Rus-Fransız savaşını öğrenmek için okumayız. Romanı okuduğumuzda o savaşı da öğreniriz devamı için…